linképítési tippek 2023

Hogyan építsünk hatékonyan SEO linkeket 2023-ban?

A linképítés cseppet sem olyan könnyű, mint amilyennek beállítják. Ha mégis magadnak akarod intézni és jó eredményeket szeretnél, itt van pár hasznos tanács.

Kezdd a kulcsszó-kutatással

Alapvetőnek hangzik, de ha azt szeretné, hogy mások is megtalálják a tartalmát, és hivatkozzanak rá, először is ki kell találnia, milyen kulcsszavakra keresnek az emberek a Google-on.

Használhatsz olyan eszközöket, mint a SEMrush vagy az Ahrefs, hogy kiderítsd ezt az információt, vagy olyan ingyenes eszközöket, mint a Google Keyword Planner és az Ubersuggest, amelyek segítenek feltárni, hogy mire keresnek az emberek.

Profi tipp: Ahelyett, hogy tartalmait a nagy volumenű, nehezen rangsorolható elsődleges kulcsszavakra optimalizálná, próbálja meg a long-tail kulcsszavakat olyan kérdések formájában használni, amelyekre könnyű rangsorolni, mivel ez segít abban, hogy sok értéket kínáljon, és jobban rangsoroljon. Ennek eredményeképpen megnő a valószínűsége annak, hogy olyan, nem konkurens cikkekből származó visszahivatkozásokat kapjon, amelyek hasonló témákkal foglalkoznak, de nem mennek olyan mélyre, mint az öné.

Használj kulcsszavakat a horgonyszövegben

Találtál egy backlink lehetőséget a weboldaladnak? Gratulálok!

De győződj meg róla, hogy amikor linkeket építesz a webhelyedre, használj kulcsszavakat a horgonyszövegben – a hiperhivatkozott szövegben, amely a tartalmadhoz vezet.

példa a releváns kulcsszót tartalmazó horgonyszövegreA kékkel kiemelt szöveg egy horgonyszöveg, amely a Hogyan hozzunk létre mindig releváns közösségi médiatartalmat című cikkhez vezet. Olyan kulcsszót tartalmaz, amely közvetlenül kapcsolódik a hivatkozott forráshoz, így a felhasználókat nem éri váratlan meglepetés, ha rákattintanak.

Ez segít javítani webhelye relevanciáját, és magasabb helyezést ér el a keresőmotorokban, például a Google-ban.

Más szóval, ez ahhoz vezet, hogy megnő az esélye annak, hogy más webhelyek is hivatkoznak az Ön forrásaira, oldalaira és cikkeire, mivel nagyobb valószínűséggel nézik meg az első öt cikket, amikor kutatást végeznek.

Kötelezd el magad a rendszeres linképítés mellett

A linképítés a SEO-stratégiád kulcsfontosságú része, és mint ilyen, nem szabad úgy gondolnod rá, mint valami olyasmire, amit csak időnként tehetsz meg. Valójában rendszeresen el kell köteleznie magát mellette, ha értelmes eredményeket szeretne látni.

Egy kis weboldal linkek nélkül olyan, mint egy fa ágak nélkül – nem megy sehová.

De ha egyszer elkezded növelni a linkportfóliódat, az olyan, mintha magokat ültetnél: a webhelyed nőni és érni fog, és aztán az egész világ követni fogja.

Speciális SEO-eszközökkel gyorsabban és hatékonyabban növelheti linkportfólióját. Az egyik ilyen eszköz például a Sitechecker. Ez az eszköz segít backlinkeket generálni, és részletes elemzést készít a backlink-portfóliójáról.

És minél több link érkezik az oldaladra, annál jobb helyezést ér el az oldalad.

Építs linkeket releváns webhelyekről

Két relevanciafaktorra kell figyelned:

1. Mennyire releváns a tartalom témája, amelyről linkelsz? Fontos, hogy a webhelyek, amelyekről linkelsz, olyan tartalommal rendelkezzenek, amely kapcsolódik a webhelyed témájához, hogy azok az emberek, akik ezekről a webhelyekről kattintanak át, megértsék, miért látják a webhelyedről szóló tartalmat a képernyőjükön.

2. Mennyire releváns az a webhely, ahonnan linkelsz? Miközben a témának relevánsnak kell lennie a tiédhez képest, meg kell nézned, hogy mekkora a weboldal domain autoritása (DA). Vagyis – mennyire értékes ez a weboldal a keresőmotor számára? Minél magasabb a DA, annál nagyobb a kapott link értéke.

Free Domain SEO Analysis Tool by MOZYA MOZ Free Domain SEO Analysis Tool segítségével ellenőrizheted bármely weboldal DA-ját.

Győződj meg arról is, hogy ezek a linkek nem fizetett linkek, mert a Google bünteti a webhelyeket, ha túl sok fizetett link van rajtuk (kivéve, ha ezek a fizetett linkek olyan ismert cégektől származnak, mint az Amazon).

Bónusz tipp: A Google és más keresőmotorok a véleményező oldalak jeleit használják a márka relevanciájának, tekintélyének és megbízhatóságának mérésére. És mivel a legtöbbjük különösen jól rangsorol a keresőmotorokban, ez értékes lehetőség lehet az Ön számára.